09 januari 2010

10 dingen uitdaging - week 7

We hebben er weer één, en wel de eerste officiële 10 dingen-voorraad van 2010! Dankzij het kerstpakket, het opruimen van de kerstspullen en het naderende schaatsweer zijn er weer tien overtollige voorwerpen bij elkaar gescharreld. Mijn man begint te vrezen dat hij binnenkort zelf op Marktplaats komt te staan, dus misschien wordt het tijd dat ik een beetje rustiger aan ga doen met weggooien.

1. Paraplu uit kerstpakket: aan Parijse vriendin kado gedaan als souvenir
2. Kaarsen uit kerstpakket: kado gedaan aan iemand die wél van groen en geel houdt
3. Verlichte kerstman: naar kringloopwinkel
4. Kerststal: naar kringloopwinkel
5. Tempex kerstbal (waarschijnlijk in een vorig leven bij McDonalds gekregen): naar Kringloopwinkel
6. Boek uit kerstpakket: verkocht via Bol.com
7. Easyglider schaatsen (zoon is inmiddels gevorderd schaatser): op Marktplaats
8. Skihandschoenen dochter (duimen werden afgekneld, dus definitief te klein): textielbak
9. Onbekend Hawaïshirt, kwam opeens drijven op zolder. Erg lelijk: textielbak
10. Bus nepsneeuw. Hardnekkig spul wat tot diep in de zomer bleef zitten.
Toch was deze laatste een twijfelgeval, omdat we het nog een keer mee wilden nemen in de zomer op vakantie. Het leek ons een aardige practical joke om alle voorruiten (behalve de onze uiteraard) op de camping in Frankrijk van een laagje sneeuw te voorzien. Gezien de hardnekkigheid van het spul zal echter niet iedereen er de grap van inzien. Daarom toch maar bij het chemisch afval gedaan.

8 opmerkingen:

  1. Dat opruimen geeft zo'n lekker gevoel he? Ik denk dan altijd"ook de volgende eigenaar heeft er weer plezier van."Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi ,

    Ik zou haast zeggen dat je een kerstpakket van den haag hebt,
    kaarsen geel en groen , paraplu met een hele mooie bedrukte binnenkant en giga groot, ik heb er hier ook nog 2 staan. een memorie spel gok ik?

    gr flower

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk opruimen, het geeft niet alleen een opgeruimde kast , kamer of huis maar ook een opgeruimd gevoel in je hoofd.
    En fijn als je er een ander weer een plezier mee kunt doen
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Izerina: zo is het maar net! Het voelt nog altijd beter om het naar de Kringloop te brengen dan om het weg te gooien.

    @flower: hihi, inderdaad! Weet jij nog een liefhebber voor een memory-spel? Het enige waar ik zelf iets aan had was het schort en de ovenhandschoen.

    @Franse Lelie: inderdaad. Minder spullen is minder ballast. Dus ik blijf gewoon doorgaan met ruimen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk hé? Even lekker opruimen.

    Maar even een vraagje: gaat dat lekker via Bol? Heb namelijk ook e.e.a. liggen voor verkoop, maar weet niet of dat een goede stap zou zijn om te zetten. Wat is jouw ervaring/mening?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Mama Monique: ik heb in 2009 300 euro verdiend aan de verkoop van oude boeken via Bol.com. Dus ja, dat gaat best lekker!

    Je moet alleen het rendement goed in de gaten houden: sommige dikke boeken "doen" bij Bol maar 5 euro, daar gaat een bemiddelingsbijdrage vanaf en je krijgt een tegemoetkoming in de verzendkosten en een deel betaal je zelf. Dan rendeert het dus niet. Ik zet ze pas te koop als ik zie dat ik er minstens 12 Euro voor kan vragen. Kookboeken doen het goed, maar ook studieboeken en zelfhulpboeken.

    Het handige is: het gaat bij Bol op ISBN-nummer, dus je hoeft alleen het nummer in te tikken, dan kun je de staat van het boek kiezen (als nieuw, gebruikt, etc.), en dan krijg je een overzicht van andere exemplaren die te koop staan van het zelfde boek. Je kiest zelf de prijs.

    Je krijgt een berichtje als iemand je boek wil kopen. Na bevestiging kun je een pakbon uitprinten en zelf het boek opsturen. Bol houdt een kleine bemiddelingsbijdrage in, gebaseerd op de verkoopprijs van het boek. Bol betaalt na een paar maanden (uiterlijk 3) het verdiende bedrag uit.

    Voordeel: Bol levert een stuk meer op dan het verkopen van boeken via Marktplaats.
    Nadeel: Bol houdt een bemiddelingsbijdrage in en je krijgt alleen een tegemoetkoming in de verzendkosten van grote, zware boeken, dus je betaalt altijd (een deel) zelf.

    Maar zoals gezegd: het ruimt lekker op en al met al heb ik toch nog een paar honderd euro verdiend. En dat was na aftrek van de verzend- en bemiddelingskosten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja dat opruimen is tof, één kleine opmerking
    misschien, dat hawaishirt..(Ik lees dat je
    kinderen hebt) wel zo van die dingen hou ik
    bij in een grote koffer, het zal waarschijnlijk
    nog wel op de groei zijn, maar onze kinderen
    zijn nu al wel ouder (20,18,en 15 jaar) maar
    zij hebben regelmatig de gekste dingen nodig
    om zich te verkleden. Regelmatig krijg ik hier
    zakken binnen met kleren die mensen om allerlei
    redenen niet meer moeten hebben, en dan zoek
    ik dingen uit die voor de verkleedkoffer kunnen
    dienen (bv. lange rokken, kleren met gekke prints, lange jassen enz enz..Je moet dan
    niet altijd verkleedkleren gaan kopen maar gewoon even in de verkleedkoffer kijken, ook al is het nu nog te groot, ze groeien er wel in. groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Greet: jeetje, daar heb je inderdaad een punt....Hier in Den Haag wordt carnaval niet bepaald uitbundig gevierd, maar als ze eenmaal op de middelbare school zitten val je natuurlijk van het ene Blingblingfeest in de andere Foute Avond... Goeie tip, ik ga een voorraadje aanleggen!

    BeantwoordenVerwijderen