01 maart 2010

solidariteit

Woensdag gaan we naar de stembus en hier, in Den Haag, brengen de voorspellingen al weken heel wat onrust teweeg. Ik heb geen politieke weblog, dus een pleidooi om al dan niet op een bepaalde partij te stemmen zal ik dan ook voor me houden. Wat me echter sterk verontrust zijn de geluiden dat de PVV sterk zal inzetten op een verbod van hoofddoekjes bij alle gemeentelijke en gesubsidieerde instellingen in Den Haag als zij de voorspelde overwinning zal halen.

In mijn directe woon- en werkomgeving ken ik veel vrouwen die een hoofddoek dragen. Moderne, werkende geƫmancipeerde vrouwen die er bewust (en zelf!) voor kiezen om hun identiteit op deze wijze uit te dragen. Gelukkig ben ik niet de enige die zich zorgen maakt om dit gebrek aan tolerantie, nota bene uit naam van de vrijheid van meningsuiting.

Dit weekend bereikte mij een oproep om als daad van solidariteit woensdagmiddag om 12 uur in het centrum van Den Haag met een hoofddoek om te gaan stemmen. Een particulier initiatief dat ik van harte steun.

Mochten er meer Haagse vrouwen meelezen die zich aan willen sluiten: we verzamelen om 12 uur voor het Gouden Hooft en gaan stemmen bij HOF op de Dagelijkse Groenmarkt.

4 opmerkingen:

  1. Wat een top initiatief zeg. Ik had het er toevallig gisteren over met een collega, dat als er serieus zo'n verbod komt we zeker van plan zijn juist een hoofddoek te gaan dragen.
    Helaas kan ik er woensdag op die tijd niet bij zijn, ik hoop dat je er een logje over kunt schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is het niet zielig dat je als "politieke partij"
    alleen kunt inzetten op het dragen van hoofddoekjes? Wat een ongein. Een heel goed initiaties om daar eens wat aan te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een angst voor "anders zijn'zit er toch bij veel mensen.Om iemand een bewuste uiting van een waarschijnlijk diep gelovig zijn te verbieden.Goed van jullie,ik houd het journaal in de gaten,woensdag. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Interessant bericht en goed initiatief. Ik ben echt heel benieuwd hoe de verkiezingen zullen uitpakken....

    BeantwoordenVerwijderen